وبلاگ صلح و دوستیوبلاگ صلح و دوستی، تا این لحظه: 9 سال و 7 ماه و 3 روز سن داره

بازی های مشارکتی،گامی به سوی دنیایی مملو از محبت و صلح

گزارش اول : روز جهانی کودک

1393/7/18 12:54
796 بازدید
اشتراک گذاری

سلام سلام ،سلام به شما مامان ها و مربی ها ی شاد و پر انرژیجشنجشن

الوعده وفا ، اومدم گزارش اولین قرار مون رو به اشتراک بگذارم.

حقیقتا ً فوق العاده بود، فوق العاده .

هر چند متاسفانه تعدادی از دوستان نتونستند ما رو همراهی کنندغمگین ولی به همان تعداد حاضر هم بسیار خوش گذشت، امیدوارم در قرار های بعدی تعداد بیشتری از دوستان دخترم حضور داشته باشند ،مطمئنا ً شادی ما رو افزون خواهند کرد.

 

دوست دارم از برنامه های اون روز و اهدافشون بنویسم:

برنامه  شامل شعر سلام سلام بود ، که این شعر فوق العاده مورد توجه بچه ها قرار گرفت، در این شعر که به زودی در قسمت بازی های مشارکتی معرفی خواهد شد، بچه ها باید خودشون رو معرفی کنند و بقیه دوستان به اون کودک سلام بکنند که این به افزایش اعتماد به نفس کودک بسیار کمک میکند، در ضمن کودکان توجه و احترام به همدیگر رو هم فرا می گیرند.

 

قسمت دیگر برنامه ایستگاه های بازی بود.

یعنی چی ؟ یعنی چند تا بازی در نظر گرفتیم و وسایلش رو آماده کردیم ، یکی بازی بولینگ بود که بچه ها باید توپ رو به سمت چند شکل استوانه مانند پرتاب میکردند تا توپ ها را بیاندازند ، ایستگاه دیگر ،بازی توپ و سبد بود که بچه ها باید  چند عدد توپ را در سبد پرتاب می کردند.

ایستگاه های دیگر هم در نظر داشتیم ،مثل ایستگاه بازی های حرکتی که می خواستیم بچه ها حرکاتی مثل پریدن ، حرکت پروانه و ... رو انجام بدهند که این یکی انجام نشد .

در دو ایستگاه تعیین شده بچه ها باید پشت سر هم صف می گرفتند و یکی یکی با رعایت نوبت جلو می آمدند پرتاب هایشان را انجام می دادند و بعد به سراغ ایستگاه بعدی می رفتند.

در این بازی های ایستگاهی ، صفاتی چون  رعایت نظم ، احترام به حقوق دیگران و صبر و بردباری  تقویت میشود.

غیر از این ها خود بازی ها مهارت هایی همچون تمرکز ، هماهنگی چشم و دست و .... نیز تقویت میکنند.

بخش دیگر برنامه،نقاشی کشیدن بود.

بچه ها باید در کنار هم می نشستند و در برگه هایی که در اختیارشون قرار دادیم نقاشی می کشیدند.

اما نکته ای که وجود داشت اینکه فقط یک بسته مداد شمعی تهیه شده بود و تمام بچه ها باید از همان استفاده می کردند. کار به این شکل انجام شد که مداد شمعی ها رو من در دست گرفتم و به کودکان اعلام کردم که باید یکی یکی بیایند و یک مداد شمعی از من تحویل بگیرند ،کارشان را با اون انجام بدهند ،بعد آن را به من تحویل بدهند و مداد شمعی دیگری رو تحویل بگیرند.

در این فعالیت هم تقویت نظم و انظباط ، صبر و شکیبایی  و مشارکت و همکاری مورد نظر بود. که خدا رو شکر خیلی خوب برگزار شد و بچه ها واقعا ً نهایت همکاری رو انجام دادند و همه  با همان یک بسته مداد شمعی و با استفاده از رنگ های مختلف و با شادی ، نقاشی هایشان را تکمیل کردند.

 

در قسمت دیگری از برنامه تصمیم داشتیم بازی "دایره ی خود را ترک کن " را انجام بدهیم . اما ظاهرا ً دیگه بچه ها خسته شده بودند و دوست داشتند بازی های خودشان را انجام بدهند و ما هم با احترام به نظر بچه ها ،این فرصت و حق انتخاب را به آنها دادیم . به پیشنهاد خودشون یک مسابقه ی دو ترتیب دادیم . بچه ها پشت یک خط ایستادن و در کنار هم یک مسیری را باید می رفتند و بر میگشتند که خیلی براشون لذت بخش بود.

البته این نکته را هم اضافه کنم که در این بازی برنده و بازنده ای نداشتیم و تمام این کودکان نازنین همین که با شادی در کنار هم می دویدند و سعی میکردند مراقب باشند با هم برخورد نکنند ، این یعنی همه برنده بودند.

در قسمت دیگری از برنامه به سراغ کودکان دیروز رفتیم ، کودکان درون مامان های شاد و پر انرژی و همه با هم شعر "خوشحال و شاد و خندانم " رو خوندیم ، واقعا ًعالی  و لذت بخش بود.

تصمیم داشتیم شعر " if you are happy " رو هم بخونیم که دیگه کودکان عزیزمون خسته بودند و همکاری نکردند .

در کنار این ها یک یادگاری هم به یاد این روز شاد به کودکان ارزشمندمون که امروز، روز آنها بود هدیه کردیم.

بعد هم بچه ها همه به سمت زمین بازی ای که اون نزدیکی بود دویدند و آنجا  به بازی هاشون ادامه دادند.

 

ما لحظاتی  شاد وفوق العاده رو تجربه کردیم، امیدوارم برای شما هم همین طور بوده باشه.

گزارش ما رو که خوندید ، حالا منتظر گزارش های شما مامان ها و مربی های شاد و پر انرژی هستم.

 

تا قرار بعدی ،روز به روز شادتر و پر انرژی تر باشید.بای بای

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)