وبلاگ صلح و دوستیوبلاگ صلح و دوستی، تا این لحظه: 9 سال و 7 ماه و 2 روز سن داره

بازی های مشارکتی،گامی به سوی دنیایی مملو از محبت و صلح

گزارش دوم : روز خانواده

1393/8/5 11:20
432 بازدید
اشتراک گذاری

سلامی دوباره ،با کمی تاخیر به شما والدین شاد و پر انرژی جشن

اومدم از دومین قرار مون گزارش بدم.

ما رفتیم پارک ، البته متاسفانه بسیاری از دوستان نتونستند با ما همراهی کنند.

اما در عوض دوستان جدیدی با ما همراه شدند ، وقتی مشغول بازی شدیم، بچه هایی که در نزدیکی ما بودند  هم تقاضا کردند با ما همراه بشوند و خوب خیلی هم تجربه ی خوبی بود ، چون با تعداد بیشتر ،به بچه ها هم بیشتر خوش گذشت و مفاهیمی مثل رعایت نوبت و ... هم بهتر قابل آموزش بود.

 

اون روز هم باز فعالیت هامون رو با شعر سلام سلام آغاز کردیم که همان طور که از قبل ذکر شد ،این بازی و معارفه در تقویت اعتماد به نفس کودکان بسیار موثر هست.

بعد از اون دوباره،بازی های ایستگاهی مون رو داشتیم ، توپ و سبد و بولینگ که در گزارش اول ،توضیح داده شد.

بازی های جدید که این بار با بچه ها تجربه کردیم.

باز تعادل توپ بود که ما به کمک بادکنک انجام دادیم.که در وبلاگ بعنوان سومین بازی معرفی شده است. البته برای بچه ها آسان نبود ،ولی خوب تلاش خودشون رو کردند و این بسیار ارزشمند بود.

و بازی دیگر، بازی پرش طول امدادی بود ،که به زودی در وبلاگ معرفی میکنم. که این بازی هم بسیار مورد توجه بچه ها قرار گرفت . در این بازی خیلی خوب حس مشارکت و همکاری در بچه ها تقویت میشه.

در کنار بازی ها سعی کردم از بچه ها بخوام با کف زدن و کلمات مثبت همدیگه رو تشویق کنند که با این کار توجه کردن و اهمیت دادن به همدیگر رو به خوبی یاد می گیرند. 

بعد از اون کاغذ بزرگی را روی زیرانداز قرار دادم و از بچه ها خواستم در اطراف اون بنشینند و با هم روی اون کاغذ بزرگ نقاشی بکشند.

قبل از اینکه بچه ها نقاشی کشیدن رو آغاز بکنند ،در مورد مفهوم خانواده برای بچه ها توضیح دادم و از آنها سوالاتی پرسیدم و بعد هم با کمک مامان ها شعر خانواده رو براشون خوندیم ،بعد از این صحبت ها و شعر خوندن ، از بچه ها خواستم که اعضاء خانواده شون رو روی کاغذ بکشند. این بار با توجه به تعداد کمتر بچه ها ، مداد شمعی ها را در وسط قرار دادم و قانون رو چند بار تکرار کردم که هر کودکی اجازه داره تنها یک مداد شمعی برداره و بعد از استفاده ،بگذاره سر جاش و بعدی رو برداره ، که بچه ها خیلی هم همکاری کردند و کلی از نقاشی کشیدن در کنار هم لذت بردند.

من حقیقتا ً از بازی و شادی بچه ها در کنار همدیگه لذت میبرم.

منتظر گزارش های شما هم هستم.

شاد و پرانرژی باشیدبای بای

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)